Ewaluacja

Oceniane będą w skali od 1 do 4 następujące elementy:
1/ Zgodność tematyczna
2/ Pomysłowość, innowacja
3/ Konstrukcja,estetyka
4/ Prezentacja
5/ Inspirowanie i współpraca w grupie
6/Terminowość pracy w grupie i prezentacji

Ewaluacja

Końcowe efekty waszej pracy zostaną ocenione według kryteriów przedstawionych poniżej.

Tabela ewaluacyjna

Wymagania
Poziom podstawowy
1 punkt
Poziom rozszerzający
2 punkty
Poziom dopełniający
3 punkty
Poziom wykraczający
4 punkty
Wyniki wyszukiwania informacji (ilość
i jakość wyszukanych informacji oraz materiałów)
Zgromadzono niektóre wymagane materiały i informacje, jednak w ilości niewystarczającej do zrealizowania zadania.
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów.
Zgromadzono wszystkie wymagane informacje i materiały konieczne do zrealizowania w pełni zadania.
Zgromadzono wszystkie informacje
i materiały korzystając ze źródeł trudno dostępnych i nie zaprezentowanych przez autorów WebQuestu.
Zawartość merytoryczna (dobór informacji
i materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
Temat opracowany pobieżnie, nieumiejętnie dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne, brak własnych opracowań.
Poprawnie opracowany temat, lecz bez szczegółowych informacji, nie wykorzystano wszystkich zebranych danych, nieliczne opracowania własne.
Dobrze opracowany temat, zawiera szczegółowe informacje oraz własne opracowania, wykorzystano większość zebranych informacji do podsumowania pracy.
Wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji, spójne opracowanie własne podsumowujące pracę.
Umiejętność współpracy w zespole i współpraca podczas pracy nad zadaniem
Zauważalny brak współpracy w obrębie grupy lub współpracy pomiędzy grupami. Niektórzy uczniowie nie uczestniczą w pracy grupy. Zadania nie są wykonywane terminowo. Występują konflikty w grupie lub brak komunikacji.
Uczniowie starają się współpracować ze sobą, ale nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji ważnych aspektów zadania. Kolejne kroki są wykonywane częściowo nie zawsze terminowo. Częściowa komunikacja.
Uczniowie dobrze współpracują z partnerami, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich aspektów zadania,. Kolejne kroki są wykonywane dokładnie, ale nie zawsze terminowo.
Bardzo dobra współpraca całej grupy, wszyscy uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania. Kolejne kroki wykonywane są dokładnie terminowo. Pełna prawidłowa komunikacja
Poprawność i atrakcyjność przeprowadzonej prezentacji
Materiał przygotowany do prezentacji zawiera błędy stylistyczne, ortograficzne i merytoryczne, w tekście brak logiki i spójności, mało estetyczny układ graficzny, niska atrakcyjność.
Prezentacja stereotypowa, ale materiał do prezentacji przygotowany poprawnie, pojedyncze błędy w spójności przedstawionych treści.
Prezentacja przeprowadzona poprawnie (wstęp, rozwinięcie, podsumowanie), materiał spójny i logiczny, forma prezentacji atrakcyjna.
Prezentacja przygotowana i przeprowadzona w sposób oryginalny, brak błędów merytorycznych, stylistycznych i gramatycznych, starannie opracowana od strony graficznej.


Przelicznik punktów na oceny:
                     
Liczba zdobytych punktów
Ocena
16
celujący
15 – 14
bardzo dobry
13 – 12
dobry
11 – 9
dostateczny
8 – 7
dopuszczający
6 – 0
niedostateczn